Onderzoek

Reiziger tevreden over informatie bij halte en in bus.

Lijnennetkaart

Ruim 7 op de 10 reizigers geven aan geen informatie te missen bij de halte. Kijkend naar de informatie in de bus, geldt dat voor zelfs bijna 9 op de 10. Aldus de positieve conclusie van Reizigersoverleg Brabant op basis van haar onderzoek via het OV Reizigerspanel Brabant.

Als reizigers toch informatie bij de bushalte missen, betreft dat met name informatie over vertrektijden en vertragingen/uitval. In de bus gaat het dan ook om deze laatstgenoemde informatie, maar ook om de aankomsttijden bij volgende bushaltes. 

Belangrijkste middelen
De voor de reiziger belangrijkste middelen zijn de schermen en het omroepsysteem in de bus en de haltevertrekstaten en elektronische borden bij de halte. De elektronische borden en de schermen worden het vaakst gebruikt.

Leesbaarheid, begrijpelijkheid en volledigheid belangrijk
De reiziger vindt met name de leesbaarheid, begrijpelijkheid en volledigheid van de informatie over de busreis belangrijk. Kijkend naar deze kenmerken tezamen, krijgen het scherm en omroepsysteem in de bus en de netwerkkaart, haltevertrekstaat en het elektronische bord bij de halte gemiddeld een 7,5 van de reiziger.

Een uitgebreide onderzoeksrapportage is op te vragen bij Reizigersoverleg Brabant.

Ook (als OV-reiziger) deelnemen aan het OV Reizigerspanel Brabant? Schrijf je hier in.

Deel deze pagina via

Reacties

Laat een reactie achter bij ons bureau

* Deze velden zijn vereist.

Laatste nieuws

Organisatie

We hebben een eigen ‘Dag van’ geïntroduceerd: de Dag van de Brabantse busreiziger. De eerste editie daarvan was afgelopen dinsdag 25 maart. En dat hebben de reizigers en buschauffeurs geweten. Op de...

Advies

In het noordwesten van Eindhoven komt HOV3. Dit is de derde Hoogwaardig Openbaar Vervoerlijn in Eindhoven. Die verbindt de grote werkgevers in Eindhoven Noordwest met het HOV-netwerk. We gaven een...

Organisatie

We vierden op donderdag 13 maart de samenwerking met de busvervoerders Arriva en Hermes. Met elkaar maken we het OV in Brabant iedere dag een beetje beter. En dat blijven we doen. Daartoe...